• Snabb leverans

  • Fri frakt från 499 kr

Sök

Navigera

FAQ

Vanliga frågor

Här hittar du svar på generella frågor om att handla hos MedicOnline. För information om stödstrumpor, vänligen kika på vår kategorisida om stödstrumpor.

Hur går det till att beställa hos MedicOnline?

Det är lätt att beställa hos MedicOnline! När du har hittat den produkt du behöver inom vårt breda urval av bland annat stödstrumpor, kompressionsstrumpor och fotvårdsprodukter, så klickar du helt enkelt på köpknappen och varorna hamnar i varukorgen överst till höger. När du är klar klickar du på ”till kassan” och fyller i adress och betalningsupplysningar – sedan är det klart! En orderbekräftelse skickas till din mejl.

Behöver du hjälp är du självklart alltid välkommen att kontakta oss. Skicka ett meddelande till info@mediconline.se så hjälper vi dig.

Vilka fördelar får jag genom att handla hos MedicOnline?

Kunnig rådgivning

- Har du frågor om val av produkt eller storlek? Hos oss kan du alltid få rådgivning innan du beställer. Skicka bara ett mejl på info@mediconline.se så svarar vi så snabbt vi kan!

Säkra returer

- Bestäm dig i lugn och ro därhemma. 14 dagars öppet köp för varor i oöppnad förpackning!

Låg fraktkostnad

- Hos MedicOnline handlar du fraktfritt om du köper för 499 kr eller mer. Inga kortavgifter eller andra dolda avgifter.

Snabb leverans

- Beställningar som tas emot helgfri vardag före kl 16.00 skickas redan samma dag. OBS Gäller inte beställningsvaror som är tydligt utmärkta. 

Hög säkerhet 

- Alla våra onlinebetalningar genomförs med det certifierade och säkra betalningssystemet NETS/DIBS. Vi har också certifierats av den svenska organisation Trygg E-handel och är medlem av organisationen Svensk Distanshandel. Om du vill se vad andra kunder tycker om oss kan du läsa de senaste omdömen vi mottagit på www.trustpilot.com.

Vilka fördelar får jag genom att skriva upp mig till ert nyhetsbrev, eller att följa er på Google+ eller Facebook?

Vi har regelbundet specialerbjudanden och de vill vi naturligtvis också gärna dela med dig. Om du skriver upp dig till nyhetsbrevet och/eller följer oss på facebook delar vi regelbundet t.ex rabattkoder så du kan få rabatt när du handlar hos oss. När du följer nyhetsbrev och facebook får du också reda på när vi får nya modeller och vi ger goda råd om våra produkter.

Köpknappen är borta, hur ska jag då beställa?

Om en artikel inte finns på lager, varken i någon storlek eller någon färg, ersätts köpknappen med en knapp där det står "Bevaka”. Här kan du sedan välja att vi skickar ett autogenererat mejl när varan finns på lager.

Du är alltid också mycket välkommen att kontakta oss, så kan vi upplysa om en vara eller storlek kommer igen. Skriv bara ett meddelande till info@mediconline.se.

Min storlek fattas när jag ska beställa, vad ska jag göra?

Om en artikel bara finns kvar i vissa storlekar, kan det hända att de slutsålda storlekarna inte visas på hemsidan, eftersom de inte kan beställas. Du är alltid välkommen att kontakta oss, så kan vi upplysa om/när det är något vi får på lager igen. Skriv ett mejl till info@mediconline.se.

Jag har tappat bort min faktura och blir försenad med min betalning?

Vi använder Svea som sköter vår fakturering. Ring Svea på tel. 08 514 931 13 eller gå in på deras hemsida.

Varför behöver jag ange mitt personnummer när jag väljer Svea som betalningsform?

Svea behöver ditt personnummer for att säkerställa dina personuppgifter och godkänna ditt köp. Som en extra säkerhet kan din beställning också bara skickas till din folkbokföringsadress.

Jag vill gärna att min beställning levereras till min arbetsplats. Hur ska jag göra?

Om du har valt Paypal, DIBS kortbetalning eller Swish som betalning skriver du bara adressen till din arbetsplats i adressfältet. Vid betalning via Svea faktura skickas beställningen till din folkbokföringsadress.

Returer & byten

Du har 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit ditt köp. Vid en retur ska produkten vara i oanvänt skick och returneras i originalförpackningen. Vi erbjuder även 30 dagars bytesrätt på varor i oanvänt skick. Detta gäller vid t.ex. byte av storlek eller färg. Här kan du se ytterligare information kring returer & byten.

Hittar du inte svaret på din fråga så kontakta gärna oss på info@mediconline.se

För information kring returer och dylikt kan du enkelt kontakta oss via mejl.